Är du Sydveds nästa affärskoordinator HR/HR business partner?

Vill du bidra med din kunskap och personlighet i ett företag som erbjuder både kontor och skog som arbetsplats? Då kan du bli vår nästa affärskoordinator med inriktning mot HR.

Huvudsakliga uppgifter

I rollen som affärskoordinator HR hos Sydved arbetar du både operativt och strategiskt med frågor inom alla delar av HR-området, men främst inom arbetsrättslig hantering, hälsofrämjande insatser och kulturfrågor. Allt för att stötta och coacha Sydveds chefer, som finns från Örebro i norr till Smygehuk i söder.

Du kommer att driva HR-processer enligt Sydveds strategier i nära samverkan med organisationen. Du driver projekt av varierande slag och skapar relationer i hela organisationen. Rollen innefattar också stöd till organisationen kring Sydveds olika HR-system.

Du ingår i ett HR-kluster på tre personer och rapporterar till HR-chefen. Vi är ett härligt gäng som hjälper och stöttar varandra i alla frågor, stora som små. Placeringsort är Jönköping.

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet inom HR och trivs med en varierad roll, där du både stöttar chefer på olika nivåer och driver utvecklingsfrågor framåt. Du är trygg i din kompetens, tar gärna initiativ och har god vana av att arbeta strukturerat.

Vidare är du målinriktad, värdesätter gott samarbete och är mån om goda resultat. Du har lätt för att kommunicera med medarbetare i hela organisationen och lägger stor vikt vid att skapa en känsla av delaktighet och inkludering.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper – det är viktigt för oss att du trivs i vårt team och i vårt sätt att arbeta. Därför vill vi att du som söker är nyfiken, engagerad och har ett genuint intresse för både människor och Sydveds verksamhet.

Vi ser att du har en universitet- eller högskoleexamen inom HR-området.

Vi erbjuder

Som affärskoordinator HR inom funktionen Affärsstöd blir du en del av ett kunnigt och engagerat team på nio personer, där vi arbetar nära verksamheten och stöttar varandra i vardagen. Hos oss får du en trygg anställning, där hybridarbete är en självklarhet. Du får konkurrenskraftiga förmåner och goda möjligheter att växa i din roll och utvecklas tillsammans med andra. Vi månar om hälsa och balans i livet – med friskvårdsbidrag, regelbundna hälsokontroller och möjlighet till flexibelt arbete.

Då Sydved finns i stora delar av södra Sverige är dina kollegor placerade på olika orter inom vårt verksamhetsområde. Vi ser därför att du trivs med att arbeta digitalt, ha möten via Teams och känner dig trygg i att hantera olika frågor i samarbete med kollegor – även på distans.

Information och kontakt

Omfattning: 100%
Startdatum: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare

Frågor om tjänster besvaras av Sydveds HR-chef Ann-Helen Segota Hansson.
Tel: 073-098 05 01.

Ansök nu!

Ansökan skickas till ansokan@sydved.se Märk ansökan med HR. Du kan också skicka din ansökan via formuläret nedan. Urvalet sker löpande, och sista ansökningsdatum är 9 maj 2025.

Välj filer
Du kan ladda upp max 3 filer. En fil får inte vara större än 9 MB.